Terms of service
GENEREL INFORMATION
Dette websted (www.underprotection.dk) leveres af:
UP 2.0 ApS
Oxford Allé 14
2300 København S
Danmark
CVR: 45 54 15 84
info@underprotection.dk
Hvis du oplever problemer med din ordre på hjemmesiden eller den generelle brug af hjemmesiden, bedes du kontakte vores kundeservice:
- E-mail: customercare@underprotection.dk
- Telefon: +45 53 56 90 32 (9-16)
- Almindelig post:
UP 2.0 ApS
Oxford Allé 14
2300 København S
Danmark
Hvis du ikke forstår dele af vilkårene, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at shoppe på webstedet.
VIGTIGT
LÆS BETINGELSERNE OMHYGGELIGT, FØR DU BESTILER VARER FRA WWW.UNDERPROTECTION.dk
Disse vilkår og betingelser ("Vilkår og betingelser") gælder, når du bestiller eller køber varer på webstedet. Vilkårene kan opdateres fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologi, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og vi beder dig derfor om at acceptere vilkårene, hver gang du handler med os. Enhver henvisning til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden, enhver henvisning til "vi", "os" eller "vores" betyder Underprotection.
Hvis du ikke accepterer disse vilkår og betingelser, kan du ikke bestille eller købe varer på webstedet.
Du har ret til at fortryde denne kontrakt uden at give nogen grund inden for 14 dage efter den dato, hvor du eller en tredjepart, bortset fra transportøren og angivet af dig, erhverver varerne fysisk. Læs mere under “Fortrydelsesret”.
Reglerne om manglende overensstemmelse i den danske salgslov gælder for dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens overensstemmelse med kontrakten. Læs mere under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.
BESTILLING
Onlinebutikken er åben 24 timer i døgnet, men kan være lukket på grund af vedligeholdelsestjenester. I det omfang det er muligt forsøger vi at udføre sådanne vedligeholdelsestjenester om natten.
En ordre, der er afgivet på en helligdag eller i weekenden, behandles den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år for at købe varer på webstedet og have et gyldigt betalingskort, der accepteres af os. Hvis du er under 18 år, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en kontrakt med os.
Vi kan kun behandle din ordre, hvis leveringsadressen er en boligadresse eller en forretningsadresse.
Vi forbeholder os ret til at annullere købsaftalen i en af de følgende situationer uden at være ansvarlig for kompensation eller andre omkostninger:
- Dine betalingsoplysninger er forkerte eller kan ikke bekræftes
- Din ordre afgives med det formål at begå bedrageri osv. Eller placeres i forbindelse med en strafbar handling eller andre ulovlige aktiviteter
- Der er en utilsigtet fejl på hjemmesiden, såsom en betalingsfejl eller lignende
- Vi har grunde til at tro, at du er under 18 år
Kontrakter kan kun indgås på hjemmesiden (eller telefonisk til vores kundeservice). Vi behandler ikke ordrer foretaget i e-mails, breve eller telefonisk.
På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Før du afgiver ordren, har du mulighed for at ændre de oplysninger, du har givet, herunder leverings- og faktureringsoplysninger eller betalingsoplysninger. Derudover har du mulighed for at foretage ændringer i din ordre eller fjerne varer fra din indkøbskurv.
Når du klikker på "Gå til betaling og betaling", og kvitteringen vises på din skærm, er du bundet af købsaftalen. Læs mere under “Fortrydelsesret”.
Kontakt vores kundeservice, hvis du begik en fejl, mens du bestilte - de er klar til at hjælpe dig.
Du modtager en e-mail, der bekræfter din ordre.
Efter indgåelsen af kontrakten gælder bestemmelserne om tilbagetrækning, se nedenfor.
KONTRAKTSPROG
Denne kontrakt kan kun indgås på engelsk.
ADGANG TIL KONTRAKTEN
Du modtager en bekræftelse af indholdet af kontrakten og en kopi af disse vilkår og betingelser via e-mail. Vi gemmer indgåede kontrakter, inklusive ordrebekræftelse, i en vis periode, og vi anbefaler, at du også gemmer disse dokumenter; de er ikke nødvendigvis tilgængelige på hjemmesiden efterfølgende. Læs mere under "Ordre tracking".
FORANSTALTNINGER MOD BEDRAGERI
For at beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholdelse af et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb, kan vi udføre verifikationskontrol. Verifikationskontrollen kan omfatte de data, du sender, når du bestiller, inklusive din adresse og betalingsoplysninger.
BETALINGSMIDLER
Vi accepterer følgende betalingsmidler:
- Dankort
- Visa
- Mastercard
- PayPal
- MobilePay
CVV (sikkerhedskode)
Hvis du betaler med kreditkort, bliver du bedt om at indtaste kortets sikkerhedskode. Du finder den trecifrede sikkerhedskode bag på dit kreditkort, normalt på højre side af kreditkortets bagside. Sikkerhedskoden er nødvendig for at betalingen kan behandles og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre lignende sikkerhedsforanstaltninger.
BETALINGSPROCEDURE
Når dine varer forlader vores lager for at blive leveret, debiteres din betaling på den valgte betalingstjeneste.
PRISER OG LEVERING
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger inkluderer skatter og moms.
Omkostninger i forbindelse med levering, fragt eller porto kan variere og føjes til hver ordre.
BETALINGSMIDDEL
Priserne på hjemmesiden er vist i DKK (danske kroner), og du kan ændre valutaen øverst på hjemmesiden, hvis du vil skifte til enten EUR eller SEK for at gennemføre ordren i denne valuta.
LEVERINGSBETINGELSER
Varer leveres til den leveringsadresse, der er angivet i ordren. Vi leverer kun til bolig- og forretningsadresser.
Dine varer leveres mandag til fredag. Leveringstidspunktet afhænger af det land, hvor leveringen finder sted, og den anvendte transportør.
Varerne skal underskrives ved modtagelse. Det behøver ikke nødvendigvis at blive underskrevet af dig. Personer på leveringsadressen (f.eks. Et familiemedlem, en ven, receptionist osv.) Kan underskrive kvitteringen med bindende virkning.
Vores transportør vil gøre mindst to leveringsforsøg. Ved hvert leveringsforsøg efterlader transportøren en kvittering, der informerer dig om detaljerne i det næste leveringsforsøg og muligheden for selv at afhente. Transportøren opbevarer normalt varerne i op til 10 dage, før de returneres til os som ikke leveret. Bemærk, at vores transportøre også kan levere varerne til din nabo, hvis du har givet dit samtykke til dette, og hvis omstændighederne tillader det.
Vær opmærksom på, at risikoen for tab eller beskadigelse af varerne overgår til dig efter levering. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, bør du nægte at modtage varerne. Hvis du ønsker at klage over manglende overensstemmelse, er du forpligtet til at give os besked. Læs mere under “Mangelfulde og/elle forkerte vare”
SEPARATE LEVERANCER
Hvis din ordre består af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leverancer. Separate leverancer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller er udsolgt på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret, hvis din ordre er underlagt separate leverancer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger for separate leverancer.
ORDRE TRACKING OG HISTORIK
Hvis du opretter en brugerkonto på webstedet, kan du spore din ordre ved at indsætte dine oplysninger i bunden af dette vores leverings- og returafsnit.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig information om status for din ordre.
FORTRYDELSESRET (gælder kun for kunder)
Du har ret til at fortryde købet uden at give nogen grund inden for 14 dage.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele det til Underprotection i en utvetydig erklæring via e-mail.
Fra den dato vi modtager erklæringen, har du yderligere 14 dage til at returnere produkterne til os, uvasket, ubrugt, fri for lugt eller pletter.
Elementer i uønsket stand erstattes ikke.
Alle varer modtaget senere end 14 dage efter modtagelse af tilbagetrækningserklæringen ombyttes til et tilgodebevis.
Vi anbefaler altid, at du gemmer forsendelseskvitteringen (hvis én forefindes) som bevis for, at du har leveret pakken til transportøren.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dato, hvor du eller en tredjepart bortset fra transportøren og angivet af dig erhverver fysisk besiddelse af varerne.
I tilfælde af et køb, der vedrører flere varer bestilt i en ordre og leveret separat (dvs. separate leverancer), udløber fortrydelsesperioden 14 dage efter den dato, hvor du erhverver eller en tredjepart, der ikke er transportøren, og som angivet af dig, erhverver fysisk besiddelse af det parti eller stykke.
VED BRUG AF FORTYDELSESRETTEN
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi dig alle betalinger modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (med undtagelse af de ekstraomkostninger, der er resultatet af dit valg af en anden type levering end den billigste type standardlevering af (fremsendt af os) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi er informeret om din beslutning om at trække dig ud af denne kontrakt. Vi foretager en sådan refusion ved hjælp af de samme betalingsmidler, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet; under alle omstændigheder opkræves der ikke gebyrer som følge af en sådan refusion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varerne tilbage, eller du har fremlagt bevis for, at vi har sendt varerne tilbage, alt efter hvad der er tidligst.
Du skal afholde de direkte omkostninger ved returnering af varen.
Du skal sende varerne tilbage uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor du meddeler din tilbagetrækning fra denne kontrakt til os. Deadline overholdes, hvis du sender varerne tilbage inden perioden på 14 dage er udløbet.
Vi anbefaler, at du gemmer postkontorets kvittering som bevis for, at du har leveret pakken til posthuset / transportøren.
Du er kun ansvarlig for enhver formindsket værdi af varerne, der skyldes håndtering af varerne, bortset fra hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
MANGLENDE OVERENSSTEMMELSE ELLER UKORREKTE VARE
Hvis dine varer ikke er i overensstemmelse, eller vi har leveret de forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Hvis du bemærker manglende overensstemmelse eller forkerte varer på leveringstidspunktet, bør du nægte at modtage varerne.
I tilfælde af manglende overensstemmelse eller forkerte varer kan du vælge mellem følgende muligheder:
- Returner varerne og modtag en refudering af købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet de returnerede varer,
- Returner varerne og modtag lignende varer, når vores kundeservice har behandlet de returnerede varer, forudsat at vi kan levere tilsvarende, eller
- Beholde varerne og anmod om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
Når du kontakter kundeservice, bliver du bedt om at angive ordrenummeret, muligvis varenummeret, og beskrive, hvad der er galt med varerne osv.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returnering af ikke-overensstemmende varer eller ukorrekte varer. Vi refunderer købsprisen og selvfølgelig leveringsomkostningerne, når vi har modtaget varerne, medmindre du vælger at modtage nye varer til erstatning for de originale varer.
YDERLIGERE
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden og sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og anden information vedrørende varerne er korrekte. Typografiske fejl og fejl i priser, tilbud, beskrivelser og anden information om varerne kan forekomme, og nogle gange opdager vi, at priserne på varer er ukorrekte.
Force majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i forhold til Vilkårene, hvis forsinkelsen eller manglende overholdelse skyldes begivenheder uden for vores kontrol.
Kontraktens fuldstændighed
Disse vilkår og betingelser udgør de komplette betingelser for kontrakten mellem os.
Ugyldighed
Hvis en eller flere af bestemmelserne i vilkårene erklæres helt eller delvist ugyldige, gælder de resterende bestemmelser stadig.
Opgave
Vi har ret til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til kontrakten med dig til tredjeparter. Standarden for den service, du modtager, forringes ikke af opgaven. Vi underretter dig om en sådan mulig opgave. Ved at acceptere disse betingelser giver du samtykke til enhver sådan fremtidig opgave. På samme tid accepterer du, at fra det tidspunkt, hvor vi har givet dig besked om overdragelsen, kan dine rettigheder kun kræves mod den pågældende tredjepart.
Fortrolighedspolitik
Vi behandler dine personlige data fortroligt. Læs vores fortrolighedspolitik, der forklarer, hvordan vi bruger de personlige data, du giver i forbindelse med bestillingsproceduren, og din brug af hjemmesiden generelt.
Ret til at klage
Hvis du ønsker at klage over varer købt hos os, bedes du kontakte vores kundeservice. Du kan kontakte vores kundeservice via telefon, e-mail eller almindelig post. Du kan finde vores kontaktoplysninger under "Generelle oplysninger" ovenfor.
Du kan også indsende en klage over varer købt hos os, hos Konkurrence- og forbrugerklagenævnet, www.forbrug.dk.
Du kan også bruge Europa-Kommissionens online klageregister, når du indsender din klage. Dette er især relevant, hvis du er en forbruger, der er bosiddende i et andet EU-land. Du kan indsende klagen ved hjælp af følgende link: http://ec-europa.eu/odr. Ved indgivelse af klagen skal du angive vores e-mail-adresse info@underprotection.dk.
I tilfælde af at vi ikke kan nå til en løsning gennem, Konkurrence- og forbrugerklagenævnet, har du mulighed for at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet.
Hvis du ønsker at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, skal du følge linket: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx
Valg af lov og jurisdiktion
Eventuelle kontrakter indgået mellem os ved hjælp af disse vilkår og betingelser er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med vores kontrakt, herunder dens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.
Som forbruger kan du anlægge sag mod os ved domstolene det sted, hvor du har bopæl.